كدام مدل بروشور مناسب كسب و كار من است؟
فارغ از كسبوكار شما، موضوع بروشور نكته ديگري است كه هنگام انتخاب طراحي مناسب براي بروشور بايد در نظر بگيريد. اگر موضوع شما داراي توالي مشخصي است؛ بهتر است از بروشورهاي آكاردئوني استفاده كنيد. اما اگر اطلاعات ارائه شده در آن از چند بخش مجزا و بدون توالي تشكيل شده است؛ مدلهاي دروازهاي نيز قابل استفاده است. همچنين موضوع شما مشخص ميكند كه چه حجمي از اطلاعات را ميخواهيد در اختيار مخاطبان خود قرار دهيد؛ و اين حجم، سه لت يا چهار لت بودن بروشور شما را تعيين ميكند. در نهايت با تعيين بودجه مشخص، ميتوانيد در زمينه تيراژ و كيفيت بروشور خود تصميمگيري كنيد. پخش تراكتكدام مدل بروشور مناسب كسب و كار من است؟نكته آخر اينكه فراموش نكيد از مهمترين ويژگيهاي يك بروشور كيفيت بالاي كاغذ، كيفيت بالاي چاپ و استفاده از طراحيهاي پر رنگ و لعاب است.
منشأ پيدايش بروشور و انواع تقسيم بندي آنبروشور نوعي ابزار اطلاعرساني و مشاوره تبليغاتي متكي بر صنعت چاپ است كه از آن تحت عنوان يك واژه فرانسوي به معناي “دوختن”ياد ميشود؛ مبدأ پيدايش اين سبك طراحي و چاپ نيز قرن هجدهم ميلادي و كشور فرانسه بوده است. مدل بروشور بر مبناي روش تا زدن، به انواع مختلفي تقسيمبندي ميشود. از جمله ميتوان به تاي كلاسيك فرانسوي، سه لت دروازهاي، چهار لت دو دروازهاي، سه لت نامهاي، تاي موازي دوبل و آكاردئوني اشاره كرد. پخش تراكت
در تقسيمبندي ديگري، بروشورها بر مبناي جنس كاغذ به انواع مختلفي تقسيم ميشوند. در اين زمينه آنچه مهم است توجه به كيفيت بالا و ضخامت كاغذ بروشور است. در واقع بروشور در زمره محصولات تبليغات لوكس قرار دارد؛ و بايد جنسي مرغوبتر از مواردي همچون تراكت داشته باشد. بهطور كلي كاغذهاي گلاسه با گرماژ بالا و يا ساير انواع كاغذهاي با كيفيت و ضخيم، انتخاب مناسبي براي چاپ بروشور است.
براي هر كسبوكار چه بروشوري را بايد انتخاب كرد؟تصميمگيري در اين مورد به هدف شما از چاپ بروشور، حوزه فعاليت شما، موضوع بروشور، روش درج اطلاعات و بودجه در نظر گرفته شده بستگي دارد.
يك مدل بروشور عالي براي كسب و كار شما، بروشوري است كه توسط مخاطب خوانده شود.
در تشخيص هدف از چاپ بروشور ميتوان به اهدافي مثل اطلاعرساني (مثلا در مورد يك تكنولوژي، روش كار يا خدمت خاص)، معرفي محصول، فروش، ليست قيمت (مثل منوي رستوران) و … اشاره كرد. وقتي توانستيد هدف خود را از چاپ بروشور مشخص كنيد؛ زمان آن رسيده است كه به حوزه فعاليت خود توجه نماييد.
اين موضوع بسيار سليقهاي است؛ اما به طور كلي براي كسبوكارهايي مانند يك شركت ساختماني، بروشورهاي آكاردئوني پيشنهاد مناسبي است. در حالي كه براي كسبوكارهايي مانند كافهها و رستورانها، يا معرفي يك گالري هنري يا يك نمايش موزيكال و موارد مشابه، بروشورهاي دروازهاي، گزينههاي جذابتري بهنظر ميرسند.
۱۶:۵۹
- ۳۲ بازديد
- ۰ نظر